dissabte, 20 d’abril del 2013

EL "GIRI" DEL RONIN.

La concubina Rino entrà per la porta i amb gest altiu -que amagava un esperit poruc- digué a Kenshi, el Ronin:
- El meu senyor Hayate diu que ja no precisa el vostre servei. Heu de marxar. La vostra presència li crea malestar.
Kenshi, parlà a la concubina -malgrat considerà un insult que fos ella la missatgera- com si parlés al seu senyor -d'ell eren les paraules- i, reverencialment, capcot, amb el cos replegat i la mà estesa, respongué:
- Agraeixo al senyor Hayate l'alliberament que m'atorga. Durant molt de temps, he lluitat amb un braç lligat a l'esquena, pensant en defensar i no perjudicar el meu senyor. Alliberant-me del meu "giri", em retorna el meu autèntic esperit i la potestat de llogar la meva espasa a qui vulgui... Fins i tot a mi mateix!
La concubina Rino marxà i li transmeté la resposta del Ronin al seu senyor. Aquest, reflexionà i s'adonà de l'error que havia comés: alliberant Kenshi del seu "giri", l'alliberava de la seva fidelitat i podia, fins i tot, matar-lo per compte d'un altre senyor o per la simple voluntat del propi Ronin. Poc temps després, per altres motius vergonyosos, el senyor Hayate s'administrà el seppuku. Fou aquell Ronin qui tingué el privilegi de decapitar-lo...
Bé, bàsicament aquesta és la idea d'un relat oriental (avui, després de la migdiada, m'ha vingut així al cap). Queda molt per fer i per escriure, però l'esperit és aquest. Per cert, la foto és autèntica i pertany a un seppuku de principis del segle XX.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada