diumenge, 19 de desembre del 2010

TRIAR O REBUTJAR

No existe la felicidad. A lo largo de la vida hay briznas
de dicha que se deshacen como pompas de jabón. 
Miguel Delibes

Ens passem la vida triant i prenent decisions. Dreta o esquerra, blanc o negre, a sobre o a sota... pit o cuixa! Totes aquestes obligacions ens les hem creat nosaltres. Cal decidir entre coses innecessàries? No podem optar per no triar res? En ocasions, el més aconsellable és rebutjar qualsevol opció proposada.
Avui em trobo una mica fora de lloc. Volia pujar a la muntanya i -malauradament- no he pogut fer-ho. Coses de casa, ja se sap. Cada vegada és més complicat planificar les coses i poder atendre tots els fronts. Malgrat tot, no queda altre remei que continuar.
Fa dies que no puc -no em deixen- dormir bé i penso en moltes coses. La soledat de la nit, el seu silenci -trencat pels laments- em permet fer un exercici d'anàlisi comparatiu de les circumstàncies socials que m'ha tocat viure. Tinc recança de tot el que passa. Podrà aguantar gaire aquesta situació? Assisteixo al desmembrament moral, econòmic i social de la societat. Anys de sembrar preceptes reaccionaris i utòpics -la majoria amb el resultat final de l'enriquiment delictiu d'alguns- ens porten a recollir èpoques dures i desestabilitzades com l'actual.
Avui és dia de Marató a TV3 i, des d'ahir al vespre, també és dia de "Muevete contra el paro" a Intereconomia TV (suposo que a tot el grup Intereconomia). Penso que totes les iniciatives solidàries -això sí que és ser realment solidari!!!- són prou encomiables. Crec més en aquests actes voluntaris que en les "donacions forçades" a les que m'obliguen els governs -estatals, autonòmics i locals-, que normalment afavoreixen ONG,s de la seva corda política.
Venen temps difícils. Espero equivocar-me, espero no encertar-la. Ho sento, no tinc cap confiança en aquells que ens governen. Només cada individu, des del seu lloc a la societat -obviant aquells que només dilapiden els seus impostos- podrà aixecar i superar aquesta situació. Només l'acció individual -normalment més assenyada i menys esclavitzant que la col·lectiva- contribuirà a reconduir aquesta situació. No fer-ho així és encaminar-se al desastre individual i col·lectiu.
Demà, potser, més.

2 comentaris:

  1. Només 14 hores désprés de l'inici de la Marató de TV3, ja s'han recollit més de 6,5MEuros, malgrat la crisi econòmica i d'estat d'ànim que l'acompanya. Què et diu això?
    I aquesta xifra encara augmentarà, donat que molta gent no vol donar diners per telèfon i ho fa directament a través del banc.

    Avui fa solet! Que tinguis un bon dia!

    :)

    ResponElimina
  2. Em diu que sempre queda la gent bona, la gent senzilla que comparteix el poc que té.
    Sol solet vine'm a veure que tinc fred!
    Un pató.

    ResponElimina