diumenge, 20 de febrer del 2011

VICIS I VIRTUTS (RECONSTRUCCIÓ)

La virtut no consisteix en abstenir-se del vici, 
sinó en no desitjar-lo 
George Bernard Shaw
Aquest és un d'aquells post que he escrit i reescrit mil vegades. Vaig començar ahir al matí i l'he anat modificant segons els diferents canvis d'humor i de visió de la patètica realitat.
Aquests dies estic una mica atrafegat, una mica estressat. Estic reconstruint la meva vida i el meu entorn. Alguns esdeveniments fan que obrim els ulls i ens n'adonem de la futilitat de les coses, de com n'és d'inútil lluitar per intentar canviar allò que és intrínsec del fet mateix.
Fa uns dies que estic donant voltes a fets importants. Hauria de prendre la decisió i prou, però sempre em queda aquell dubte sobre el camí que m'ha de portar a l'objectiu. L'objectiu ja fa temps que el tinc clar i és volgut per ser inevitable.Davant dels fets inevitables només cal decidir quin és el camí que ens ha de portar a l'esdeveniment que ho desencadeni tot. El fet, pròpiament, no cal ni discutir-lo ni tampoc intentar evitar-lo en un acte desesperat, inconscient, irreal i, en molts casos, patètic. Podem evitar allò que, per definició, és inevitable? No. Doncs siguem capaços d'afrontar-ho amb la major dignitat possible.
Com ve a dir la frase que obre aquest post, no ens hem de conformar amb ser capaços de rebutjar una cosa, ans al contrari, hem de ser capaços de no considerar-la de principi. Hem de renunciar a segons quines coses sense considerar-les? Algú podria dir que tot s'ha de considerar i que tot és estimable i valorable. No, no és així. Hi ha temes que no mereixen consideració, valoració o discussió. Són temes bàsics i molt lligats a la moral i ètica de cadascú. Cal replantejar-se els valors com la vida, la mort, l'amistat, la traïció... Jo crec que tothom té molt clar què en pensa de cadascun d'aquests temes i què està disposat a fer per defensar la seva posició. Hi ha coses que són com són i no d'una altra manera.

2 comentaris:

  1. "Hi ha coses que són com són i no d'una altra manera". Com més va, més penso que hi han tantes maneres de fer les coses com persones. Sí que estic d'acord, però, que les hem d'intentar fer el millor possible.

    Simple i ras, clar i net, aquests termes m'agraden.

    Amb el George Bernard Shaw tampoc és que hi estigui molt d'acord. Primer hauríem de definir "vici" per saber que no som virtuosos per desitjar-lo.

    El meu avi deia: "sigui el què sigui el què et ronda, segur que prendràs la millor decisió."
    Segur que sí.

    ResponElimina
  2. Si, benvolguda Filadora,hi ha coses que no podem canviar. Són així i ja està.
    Ja sé que aquests temes t'agraden, com a mi!!
    La millor decisió? Almenys serà la meva. De la que en podré estar cofoi o penedir-me, però serà la meva!
    Un pató molt, molt, molt, fort!!!!!

    ResponElimina