dilluns, 6 de juny del 2011

AFAITAR-SE

Afaitar-se bé és un dels primers plaers del dia. La sensació de la cara neta, suau i apurada és indescriptible i plaent. Malgrat això, sempre hi ha un dia d'aquells en els que tens la sensació de no haver fet una bona feina i et queda aquell malestar de notar com no has acabar de rasurar-te correctament. Avui és un d'aquest dies.
Jo sóc dels que usen navalla. És un estri perillós però sense cap substitutiu igualable. Què en fas d'una afaitadora elèctrica al mig del no res? De què serveix la maquineta de dues, tres o cinc fulles si no pots trobar recanvis? Una navalla és per sempre i no cal res més. Fins i tot amb una mica de sabó de les mans pots afaitar-te. En casos extrems, només amb una mica d'aigua. Neteja? Senzilla i definitiva. Usos? Mil i un.
Des de fa dies tinc un mareig intermitent a sobre meu. Desconec per quin motiu (mentida, ho sé) sento calfreds i suors. Potser l'acumulació de temes complexos -autèntiques paranoies- i d'una transcendència molt important -o potser no-, combinat amb una sensació d'impotència davant el que és inevitable -o sí- fan que el meu cos es rebel·li i em llanci senyals d'alarma. No ho sé, però ara feia temps que no sentia aquest malestar.  Potser em faig vell, m'he deixat una mica -bastant- i m'he engreixat des de que no fumo. Serà contraproduent deixar de fumar?
El que deia ahir de les fórmules matemàtiques era cert. La demostració viva de la meva teoria -teoria de la Involució dels Cossos Inerts i Sense Activitat Cognitiva- l'he tinguda aquest matí. Per sort, estava acompanyat. Si no fos així, creuria que era un miratge o el començament d'algun dels meus relats. No, no era cap miratge ni cap ficció rocambolesca producte de la meva meva ment malalta de creativitat desbordada. El món cada dia està pitjor!!!
Felicitats guapetona. Un pató!!! Avui és l'aniversari d'una bona amiga -seguidora d'aquest bloc- i no volia que passés per alt un esdeveniment que em congratula tant. Fa temps que no parlem -culpa meva- i no ens creuem correus. Bé, correus sí. Per cert, encara em deus -si vols- una resposta del darrer. En tot cas, et desitjo un feliç dia -malgrat ja sigui tard- i que en facis molts més.
Jo plego. Avui he començat una setmaneta de vacances -sóc així de rar- i tinc una pila de coses per posar al dia. Potser el primer que faré sigui descansar i recuperar forces. La resta -almenys algunes coses- pot esperar. 

2 comentaris:

  1. Jo sóc d'elèctrica (clar: rasoir electrique) i després apure amb una maquineta normal.

    Amb una navaixa estaria cada dos per tres a urgències... ;)

    ResponElimina
  2. Hola Rasoir,
    Afaitar-se amb navalla és la primera gran prova del dia. Si et tremola el pols després d'una nit de festa, no ho provis o t'emportaràs mitja cara pel davant.
    Una abraçada!

    ResponElimina