dissabte, 25 de juny del 2011

PRIMERS MOMENTS D'ESTIU

La singularitat és subversiva.
Edmond Jabès

Ara, que sembla que estic instal·lat en la pretensió de gaudir tant com pugui d'una vida que endevino curta i desagraïda, salto de despropòsit en despropòsit i d'ocurrència en ocurrència.
Avui he tingut la feliç idea d'anar a comprar-me un giny com el de la foto -foto del catàleg de muntatge- pel jardí de casa. No, no m'he tornat boig. Resulta que a l'estiu -els lectors habituals ja ho sabeu- dormo sota la prunera de casa. Em nego a passar calor i dormo allà a fora, acompanyat dels meus gossos.
L'hamaca que tenia dels altres anys ja estava bastant tronada i ahir, en treure l'equip de jardí per aquest any, vaig comprovar que existia la necessitat de fer una renovació. Aquest matí he anat a la botiga d'esports i equipament de jardí de tota la vida -ja m'havien venut les altres hamaques- i he decidit adquirir aquesta meravella del descans. Aquesta nit, potser la provaré...
Ja fa dies que estic plantejant-me fer un canvi fonamental i radical a la meva vida. Aquests darrers dies m'he estat plantejant -mig en broma, mig seriosament- ficar-me a la boca del llop i prendre una decisió arriscada. Potser només pretenc comprovar si encara gaudeixo d'aquesta vesant camaleònica que sempre m'ha caracteritzat o potser crec que és hora de respirar aires nous, sense viciar pel pas del temps i dels esdeveniments.
Sento algun petard -n'hi ha que no saben que hi ha un moment per a cada cosa-, darrer ressò d'una revetlla que ja ha passat. Arriba el juny als seus darrers dies i tot sembla que s'hagi d'acabar. Acaben els cicles escolars, els cicles de sessions parlamentàries... I tot agafa aquell ralentí de les coses que dormiten fins a millor ocasió. Juliol i agost seran -espero- dos mesos tranquils, calorosos i xafogosos. Dos mesos per agafar la mateixa dinàmica vital de tot plegat, per sobreviure, per passar com es pugui, per anar fent i no esforçar-se massa. Per patir-los i gaudir-los. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada