dimecres, 21 d’octubre del 2009

TRUCADES PERDUDES I GUANYADES

Un nou concepte de la nostra societat són les trucades perdudes. Des del moment en el que els telèfons mòbils es van apoderar de les nostres vides i de la nostra voluntat, les trucades perdudes s'han convertit en un llast que arrossega a l'obligació de tornar les trucades. Aquest concepte de trucada perduda també té les seves avantatges: sabem qui ha intentat posar-se en contacte amb nosaltres i qui ha obviat fer aquella trucada que ens va prometre.
Les trucades guanyades són les que, sense esperar-les, ens proporcionen un moment de satisfacció. Avui he rebut la trucada de la Minnie, persona a la que considero amiga i amb la que crec que hi tinc un deute. Potser moltes vegades -per diverses circumstàncies- no he estat encertat en la meva relació amb ella. Potser el que més em neguiteja i em provoca una satisfacció simultània és que sempre m'ha respost amb l'amabilitat que la caracteritza. Passat el temps, he après a apreciar aquesta actitud i a valorar-la en tot el que es mereix.
La vida és llarga i dóna moltes voltes. Potser no acabarà donant les voltes que jo espero -això no ha sap mai ningú- però el que ella sempre tindrà és la meva estimació per haver-me demostrat que hi ha vida, noble i honesta, més enllà d'aquesta deslleialtat i immundícia de la que em veig rodejat darrerament.
Avui ho havia de fer -ja fa dies que ho volia fer-, avui t'havia de dedicar aquest post. Havia de dedicar-te'l per una qüestió de Justícia, per una qüestió d'agraïment, per saber dir  -i fer-me sentir- la paraula amable oportuna en el moment oportú. Mai podràs arribar a saber quantes trucades teves m'han alegrat el dia i m'han fet renéixer de les meves cendres. Mai sabràs quantes vegades una paraula teva -a vegades sense cap relació amb el motiu de les meves cuites- ha fet que tornés a tenir un motiu per a tirar endavant obviant tot allò que em separava de la mínima felicitat.
Només això, gràcies, moltes gràcies...

Y por fin he encontrado el camino que ha de guiar mis pasos
y esta noche me espera el amor en tus labios...
(Estrofa d'una cançó que m'agrada)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada