divendres, 7 de gener del 2011

EMOCIONS

Aquell que tu creus que ha mort, 
no ha fet més que avançar-se en el camí.
Lucio Anneo Séneca

Fa set dies des del meu darrer post. No he volgut escriure durant aquest temps per un tema de prudència, per no caure en la llàgrima fàcil i en la emoció supèrflua.
Tal com volies, veuràs -per sempre més- com el primer raig de sol acarona i il·lumina el Pedraforca. És tot el que puc fer i no em penedeixo de fer-ho, malgrat pugui ser una postura incompresa.
Per sort, sempre he tingut la capacitat -per alguns virtut i per d'altres defecte- de limitar en el temps i en l'espai les meves emocions i sentiments. Pot semblar que estic completament enfonsat i, hores després, continuar la meva vida com si res no hagués passat. És el que hi ha i no tinc res més a justificar. 
Cada cosa toca quan toca i no cal donar més espectacle que l'estrictament necessari. No cal demostrar a tothom quan de greu et sap una cosa. Hi ha un jutge, un observador inflexible i molt dur que mai descansa i al que mai pots enganyar: la pròpia consciència. La meva està tranquil·la i puc parlar-hi mirant-la a la cara. Això és el més important, el que em proporciona la serenor i força necessària per tal de foragitar aquells que puguin creure que he perdut alguna cosa. No, no he perdut res. He guanyat tot allò que m'han traspassat: la serenor, la saviesa, la calma, la tranquil·litat i la força.
Començo un nou any sabent que les coses només poden millorar.

2 comentaris:

  1. No sé com seràs des de l'altra costat de pantalla però et puc assegurar que des d'aqui sembles una persona tan forta i de no rendir-se davant de qualsevol cosa que hagi sortit malament.Desitjo de tot cor que rebis aquesta força que t'ha estat traspassada, però que sàpigues que si mai necessites un cop de mà...de vegades les portes no se m'obren però sóc molt persistent.Una abraçada.

    ResponElimina
  2. Hola Maria,
    T'agraeixo molt el teu oferiment. La persistència denota dos aspectes: d'una banda la convicció d'estar fent -o demanant- el que toca i d'altra banda el no rendir-se davant les adversitats. Això és la força.
    Un petó!

    ResponElimina