dissabte, 5 de gener del 2013

EL REI I LA FAVA

És curiós, però tot cada cosa té un costat positiu i la seva antítesi negativa. Blanc i negre, llum i obscuritat... I enmig de tot plegat, el que sembla ser el darrer acte lúdic-festiu -pantagruèlic?- de les festes nadalenques: el tortell de reis.
La imatge que il·lustra el post d'avui és un fidel reflex de com hem quedat després de les festes. Ara toca tornar a privar-se d'allò que més ens agrada... I la vida continua: per cada plaer hi ha una penitència!
Com aquesta dualitat positiva/negativa, el meu sentiment del cap de setmana és així. Ahir vaig sacrificar el meu fidel amic Lord. Em sap greu, molt de greu... un greu infinit!!!! D'altra banda, li he estalviat el sofriment que darrerament suportava. Saber vèncer els sentiments propis -renunciar al desig de no perdre un ésser estimat- per fer allò que toca i que és necessari per estalviar patiment a un amic, crec que és el més noble que podia fer, en correspondència a tants anys de fidelitat incondicional. D'altra banda, alguna cosa positiva es pot treure d'aquest acte: el final del sofriment.
La vida és així: s'ha d'estar disposat a fer el que toca, quan toca. No hi ha excusa: les coses són com són i hem de respondre amb fermesa als desafiaments que ens planteja la vida. No valen actituds tèbies -com les abomino!- que res solucionen i només serveixen de pretext a les fugides endavant.
Després de les festes, torno a posar-me la cuirassa per afrontar qualsevol situació i emprendre qualsevol acció, sigui la que sigui...

2 comentaris:

  1. Bon dia de Reis i gaudeix del Tortell que això s'acaba (si vols).
    Jo avui he fet dos Tortells i la veritat que han sortit boníssims!
    Un petó :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Ona, guapa!
      Sí, ja necessito que s'acabi! Ja n'estic fart de festes i vull tornar a la vida sense excessos...
      N'estic segur que els teus tortells són deliciosos!
      Un petonàs!!

      Elimina