dimecres, 3 de març del 2010

CANVIAR D'AIRES (I DORMIR)

Un dia més, estic de vetlla. No passa res, no passa res. Quan ja portes uns quants dies seguits, la teva ment comença a ofuscar-se i les idees rares comencen a rondar pel teu cap. Sabeu què costa viure en una illa paradisíaca com aquesta? Jo us ho diré. La renda per capita d'aquest lloc és de 857 € ... anuals!!!!!!!!!!. Us imagineu el que es pot fer en aquest lloc, de pau i tranquil·litat? No només té els serveis bàsics, té uns serveis que molts CAP i ajuntaments del nostre món voldrien. Massificació zero. Però qui hi viu tot l'any ho pot fer per menys de 900 €. Increïble, però cert.
Quan m'he assabentat d'això -a través d'un amic que m'ha tramés un correu des d'un lloc pròxim- he començat a fer càlculs. 900 € x 2 = 1.800 € Ja que hi vas, que et puguis permetre viure bé. Apurarem més: 900 € x 5 = 4.500 € anuals per tenir cinc vegades la renda per capita d'aquest lloc. Si això ho multipliquem pels 40 anys que em poden quedar de vida -en un excés de confiança pròpia i generositat- = 180.000 €. Una ganga, una autèntica ganga! Tinguem en compte que he fet el càlcul sobre el quíntuple de la renda per capita i amb una esperança de vida de 85 anys (cosa totalment impensable en el meu cas). No val la pena invertir els diners en viure bé, en deixar-se de xorrades i en ser feliç? M'ho estic rumiant, no us penseu que no. De fet, quan em toqui jubilar-me -si no ho allarguen i acabi tocant-me després de mort- tampoc hi haurà diners per les pensions...

2 comentaris:

  1. Si que fa bona pinta...Segur que ens allarguen la jubilació i de pensions no crec,"rien du tout"^-^.

    ResponElimina
  2. Bon dia amiga meva,
    per això hem d'intentar gaudir de la vida quan abans, millor.
    Un petó

    ResponElimina