dissabte, 10 de març del 2012

MARSUPIALS I ALTRA FAUNA

Primer de tot, un somriure d'orella a orella per haver aconseguit arribar a l'objectiu principal: encarar el cap de setmana amb la salut mental més o menys equilibrada, havent suportat l'envit dels atacs externs.
Com ja he dit en diverses ocasions, molts dels meus relats estan basats en l'observació de l'entorn i en els gestos, paraules, tics, comportaments que observo durant la meva vida diària. Això no vol dir que, en els relats, parli de persones concretes i reals. Això vol dir que utilitzo alguns tics o peculiaritats de persones reals a personatges totalment ficticis, fent coincidir en un mateix personatge els tics de més d'una persona real. 
Ahir al vespre, vaig rebre una trucada força curiosa i que ha provocat el meu somriure en més d'una ocasió durant el dia d'avui. El meu interlocutor (gola profunda), després de parlar amb mi durant una estona i fer-me un retrat de la situació en un lloc concret i de la naturalesa de les relacions interpersonals dels que habiten aquell lloc, em diu: 
-Per cert, saps com li diuen al JX entre els "companys"? -amb un punt de misteri provocador.
-No, li responc jo -amb una curiositat que se'm menjava per dins.
-Vinga, vinga, que segur que ja ho saps!
-Que no! Com li diuen?
-El marsupial!
-Com? -li responc, sense entendre res de res.
-El marsupial! Saps perquè?
-No, però estic segur que tu m'ho diràs!
-Perquè les cries dels marsupials sempre van agafats a la mamella de la mare, dins la bossa.
-I...????
-Que el FX va penjat del JX tot el dia, menjant-li la p... amb la boca!. Sembla una cria de marsupial. Bo, eh?????
-Ets un autèntic anormal, ho saps, no? -li dic mentre em parteixo de riure.
-Però és bo o no? -em diu, com si hagués descobert la pólvora.
-Val, sí, es refotudament bo. -mentre visualitzo mentalment la imatge i la comparo amb l'actitud del FX- Realment és molt bo! Però tinc un dubte: dius que això corre entre els "companys"?
-Sí, és una frase que ja he escoltat a més d'un, sobretot dels pisos alts. Sembla ser que prenen al FX com un pobre desgraciat que només sap ser sumís i servil. Una cosa és estar agraït a algú que et fa servei i una altra és enfotre-se'n d'aquest pallassot! L'FX ja està en aquest segon grup. Ara ja saben de quin pal va i que és un "si senyor".
-Doncs jo em creia que el tenien valorat -li dic, incrèdul de tanta mofa.
-Ja coneixes als "companys". Només comptes si poden treure alguna cosa de tu. Si els segueixes el joc i, a més, ho fas servilment, et converteixes en el seu bufó. És trist però és així. A més, ja coneixes com és el FX: per un copet a l'espatlla s'arrossegaria d'aquí a Pequin! 
-Sí, en això tens raó! -Jo ja em feia la imatge del FX amb la p... del JX a la boca i intentant agafar-se a la seva cintura per no caure a terra, mentre li preguntava si li agradava com ho feia. Vaig tenir un moment surrealista amb aquesta visió!
Finalment, va acabar la trucada i vaig pensar en escriure un relat sobre això. Potser el cap de setmana faré un pensament i m'hi posaré. De moment, vaig a dormir, que ja és tard i em pesen les parpelles.

4 comentaris:

  1. Dissortadament sempre hi haurà llepaculs,
    ells mateixos es retraten,
    com també ho fan els que critiquen per darrere.

    Cadascun rep el que dóna.

    Bessets i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  2. Hola Sa Lluna,
    tens raó! Vivim en un món en el qual tot podria ser més clar, més diàfan, més directe i més sincer.
    Tant els intents impostats d'escalar, com la crítica anònima són cares d'una mateixa moneda: la moneda de la hipocresia. Una hipocresia que desfà els fonaments de la convivència i de les bones relacions (que sempre són les més clares i senzilles)
    Un petó molt fort!

    ResponElimina
  3. I desprès diuen de la xafardaria de les dones tu!!!!!
    Ei no es una critica eh? pero vaja, vaja

    ResponElimina
  4. Hola Martona, guapetona!
    És que uns tenen la fama i d'altres carden la llana... Ja se sap!!!
    El cert és que em va sobtar molt rebre aquesta confidència. Això denota una cosa: poca feina o poques ganes de fer-la.
    Que tinguis un diumenge espatarrant!!!
    Petons!

    ResponElimina