dimecres, 5 de maig del 2010

DIT TRENCAT (O NO)

Sona el despertador. Ràpid, ràpid, que passarà el tren i avui hi ha vaga. Si no agafo aquest tren, una hora d'espera fins el següent. Em llevo com un esperitat, cafetera al foc, primer cigarret, potent cafè -mitja cafetera- i carrera ràpida al bany. M'acabo de treure el batí i entro corrents  a la dutxa. Ai!!! Quin cop al peu!!! No tinc temps ni de mirar si m'he fet mal, però el dit petit sembla que té vida pròpia. Deixo córrer l'aigua -no per treure'm cap olor aliena- i començo el ritual matinal de cada dia. Quan acabo del bany, encara amb el peu tot adolorit, torno a la cuina i m'acabo la mitja cafetera que quedava amb un segon cigarret. El dolor ja és insuportable, però no tinc temps. Em vesteixo ràpid i agafo totes les coses. El paraigua??? No, no plou. M'arriscaré. Surto de casa i miro d'encendre un tercer cigarret. Hòstia!!! M'he deixat el Zippo a casa. Torno a entrar mentre veig com marxa el tren que va en direcció contraria a la meva. Només falten 6 minuts pel meu!!! Agafo el Zippo i surto com un esperitat de casa meva. Vaig a pas lleuger per la vorera cap a l'estació. Són les 6.15 h. del matí i estic adormit, dolorit, estressat i amb una considerable mala llet.
Pujo les escales de l'estació. Miro i veig més gent de la que és habitual -coses de la vaga i de no haver passat el tren anterior-, cancel·lo el bitllet i m'acabo de fumar el cigarret. Ja està, semàfor verd. Arriba el tren i el dolor va augmentant.
Arribo a la feina -després d'una autèntica gimcana- i el dolor ja és brutal. Passo el dia com puc -sense privar-me de fer alguna caminada important- i puc agafar el tren de tornada. Són les 7 i escaig del vespre i, finalment, podré mirar-me com tinc el dit. Em trec el mitjó i observo un dit amb tonalitats negres. El toco, per veure si està trencat. Em fa un mal de mil dimonis, però no puc fer-hi res. Tinc dubtes sobre si està trencat o no. M'hi poso una mica de pomada -tampoc sé si és la correcta- per si pot alleujar-me el dolor. No res, el dolor persisteix i no puc alleujar-lo de cap de les maneres.
Deixaré que la vida segueixi el seu curs i demà ja en parlarem. Què pot passar? Que es gangreni i m'hagin de tallar el dit? Bé, tampoc és tant greu. Tot plegat és el dit petit. La vida és curta i no es pot parar per un dit petit.
Si, amics, la vida continua. Tot té solució i res és impossible.

6 comentaris:

  1. Confirma-ho,però una vegada em van dir que si es trencava el dit petit del peu tampoc no es podia enguixar.
    Vinga que no sigui res.

    ResponElimina
  2. Hola Maria,
    No ets la primera persona que m'ho diu... Em temo que teniu raó. Només hi ha una solució: Intentar no caminar massa i ell mateix es va soldant.

    Un petó molt fort.

    ResponElimina
  3. pseols.. posi's pesols congelats si està inflat.. i no camini gaire .. ains.. s'haurà de deixar cuidar una mica ;-P

    ResponElimina
  4. Gràcies Anònim.
    Avui he aguantat, estoicament, el dolor. Provaré el remei dels pèsols.
    Alguna voluntària per cuidar-me?
    Una abraçada!

    ResponElimina
  5. "Alguna voluntària per cuidar-me?"
    (L'Exorcista)

    No et fa companyia la pluja?
    Has plorat molt?
    Quan un català plora, el plor hauria de mullar totes les oliveres de les terres catalanes!

    Que per què?

    Com penses, doncs, que néixen les rieres?

    Ah, els pèsols no els treguis pas de la bossa; és la millor manera de refredar el dolor. I fes-li i petó al dit de part meva...

    Onze de setembre.
    INDEPENDÈNCIA!

    ResponElimina
  6. Hola Anònim(a)
    Quant de temps!!!
    La pluja em fa companyia, però no em cuida. Només va caient, poc a poc, sense presses però constantment.
    No, no he plorat. Em queden poques llàgrimes i les guardo pel dolor aliè.
    Gràcies per l'aclariment dels pèsols...
    Ja li he fet el petó al dit (abans m'havia dutxat).
    Un petó per tu també (no només pels dits)

    ResponElimina